2 Şubat 2013 Cumartesi

VEREN EL= ALAN EL







Günümüzde bir çok firma ya da ajans ellerindeki bloggerlarla markaları arasında köprü kurmak ve yapacakları lansmanın, kampanyanın ve tanıtımın daha fazla insana ulaşması için çalışırlar. Yine de bunun için çoğu kez jenerik (yani herkese gönderilen, standart) bir yazı eşliğinde atılan toplu maillerden ötesine kimsenin vakti olmaz.
Gün gelir bu ajanslar ya da markalar “haydi blogger etkinliği yapalım” dediklerinde de ellerindeki kitleyi şekerle çocuk kandırır gibi etkinliğe getirmeye kandırmaya çalışırlar. Oysa bir kaç önemli noktaya dikkat ederek elinizde sağlam bir blogger kitlesi olması adına doğru adımları atmaya başlayabilirsiniz.
Öncelikle bloggerlar eşit davranılmayı severler.  Onlara mümkün olduğunca sıcak ve içten bir şekilde yaklaşmaya gayret edin. Markanız ya da ajansınız ne kadar büyük ya da isim yapmış olursa olsun karşınızdaki yazarla bir işbirliğine girmek üzeresiniz. Samimi olun, karşınızdaki yazarın en az üç beş yazısını okumuş olun. Mümkünse bu yazılara gönderme yapın. Bloglarını news feed’inize ekleyin ve günde yarım saat ile bir saatinizi yazdıklarını okumaya ayırın. Kim yaptıklarının önemsenmesini sevmez ki? Niş kitlenize yazan yazarlara önem verdiğinizi onlara hissettirin.
Yeri geldikçe iş birliği içinde olduğunuz bloggerları ön plana çıkartın. Kurumsal blogunuzda, Facebook sayfanızda, Twitter hesabınızda onlardan söz edin ya da onlara teşekkür edin. Bunları yapmak kurumsal kimliğinizle çelişiyorsa onlara arada sırada küçük de olsa hediyeler gönderin veya kullanabilecekleri hediye çekleri postalayın. Bu da olmuyorsa en azından doğum günlerini ya da önemli günlerini bir mail atıp kutlayın. Dijital PR ÇOK ŞEYDİR bunu unutmayın. Küçük ama ince bir davranışla çok yol katedebilirsiniz.
Son olarak bloggerların elinizdeki bir mail listesinden çok daha fazlası olduğunu unutmayın. Onlar yaptıkları şeyi severler. Bunu bilerek onlara yaklaşın. Eğer tek derdiniz basın bülteninizi yayınlatmak ya da haberinizin SEO değerini arttırmaksa karşınızdaki insan da bunu derhal hissedecektir emin olun. Onlarla yeri geldikçe iletişim kurun, hatta blogger eventleri dışında da biraraya gelin. Eğer yapabiliyorsanız şirketinizde ağırlayın.
Dijital dünyada da gerçek hayatta olduğu gibi ilişkiler doğar,  gelişir ve büyür. Bloggerlarınıza ekstradan ayırdığınız her zaman dilimi bu ilişkinin güçlenmesi ve karşılıklı işbirliğinizin veriminin katlanması adına önemli bir yatırımdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder